Så gör du, steg för steg
Att ansöka om vård (skicka in en vårdbegäran) är helt kostnadsfritt och du förbinder dig inte till att påbörja en behandling hos oss.
- Gå till vår Patientportal där du loggar in med BankID
- Gå till ”Vårdbegäran Vuxen” eller ”Vårdbegäran Barn”
- Fyll i de uppgifter som efterfrågas och klicka på ”Skicka” längst ner på sidan.
- Du behöver komplettera ansökan med din/ditt barns utredning. Gå till ”Meddelanden” i menyn.
- Klicka på gemet för att bifoga filen med utredningen och skicka till oss.
- Utredningen (kallas även utlåtande) ska du ha fått av den vårdgivare som gjorde utredningen.
Behöver du hjälp? Ta kontakt med oss här.
Vad händer efter din vårdbegäran?
- När vi fått in din kompletta vårdbegäran (ansökan om vård) med besvarat formulär och filer så granskar vi det och återkommer oftast inom en dag med ett besked.
- Om vi rekommenderar att du gör ett introduktionssamtal med läkare så får du ett sms med en länk där du kan välja att boka en tid för samtal som sker över video.
- I samband med bokningen betalar du också för samtalet för att bekräfta din bokningstid.
- Så snart du har bokat en tid hos läkare så får du ett mail med information om hur videosamtalet går till och tips kring det.
- Efter introduktionssamtalet får du information om hur du beställer behandlingsprogrammet och väljer om du vill starta det eller inte.
Behöver du hjälp?
Känner du dig osäker kring hur det fungerar eller behöver du hjälp för att komma vidare?
Kontakta oss via formuläret nedan. Vi är snabba på att svara och kan även ringa upp dig om du vill. Kom ihåg att aldrig skriva ut personuppgifter eller känslig information som rör din eller någon annans hälsa.
Du kan också ringa oss. Sjuksköterska finns tillgänglig på telefon 070–856 52 61 helgfria tisdagar och torsdagar klockan 13–14 för att hjälpa dig.